projekty, programy, innowacje

Programy/projekty 2024/2025 – zestawienie

Nazwa programu/projektu 

Odpowiedzialny 

koordynator 

Dla kogo? Adresaci projektu

Krótka informacja na temat projektu,

„Szkoła z klasą”  

Ewa Hiller  

 

Szkoła z klasą – projekt dotyczący odporności psychicznej
w szkole.  
  

„Dziecko z Pasją”  

Natalia Wojnarowska  

 

Dziecko z Pasją to roczny projekt, organizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Udział w nim biorą dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych, którzy chcą razem z radą pedagogiczną uczynić swoją szkołę miejscem, w którym dzieci uczą się z pasją. 

Projekt Upshift  

Agnieszka Winiarska  

klasa 6D

  Celem projektu jest budowanie kompetencji młodzieży
w zakresie rozwiązywania problemów, krytycznego myślenia, kreatywności, współpracy i przywództwa.   

Program profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów” 

Agnieszka Orłowska  

klasy. 1-8

 

Celem programu jest wsparcie dzieci i młodzieży, a także nauczycieli w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego podejmowanych według określonych scenariuszy, których zadaniem jest otwarta rozmowa o zdrowiu psychicznym, w tym nabywanie i rozwijanie umiejętności nazywania potrzeb stojących za emocjami oraz pierwsza pomoc psychologiczna, higiena cyfrowa, bezpieczeństwo w sieci i profilaktyka e-uzależnień. 

Ogólnopolska Kampania „Dzieciństwo bez przemocy”  

 

Agnieszka Orłowska  

 

klasy. 1-8

Celem kampanii jest wyrażenie sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci w Polsce i promowanie rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu poprzez podejmowanie działań edukacyjnych, które pomogą dzieciom unikać zagrożeń związanych z przemocą oraz nauczą je, gdzie szukać pomocy. 

Projekt Centrum Edukacji Obywatelskiej „Szkoła otwartości. Wobec dyskryminacji” 

 

Agnieszka Orłowska  

 

klasy. 4-8

Celem projektu jest rozpoznawanie i reagowanie na sytuacje dyskryminacyjne w klasie i szkole poprzez kształtowanie kompetencji antydyskryminacyjnych wśród uczniów, poznanie modelu szkoły włączającej – opartego na czterech filarach: widoczności, wzmacnianiu, włączaniu i współpracy w celu budowania bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni dla wszystkich osób ze społeczności szkolnej. 

Projekt Centrum Wspierania Rodzin „Rodzinna Warszawa”: 

„Nie jesteś sam” pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży 

 

 

Agnieszka Orłowska  

 

klasy. 5-8

Celem projektu jest zwiększenie dostępności bezpłatnego wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w odpowiedzi
na coraz częściej pojawiające się problemy takie jak niska samoocena, samotność, bezradność, obniżony nastrój, stany depresyjne i lękowe, kryzys emocjonalny, podejmowanie zachowań ryzykownych i autodestrukcyjnych, trudności
w relacjach z innymi, trudności szkolne i wychowawcze, uzależnienia cyfrowe. 

„Szkoła przyjazna prawom człowieka”  

WCIES  

nauczyciele

  Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka to systemowy program skierowany do warszawskich szkół podstawowych, którego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa uczniów i uczennic poprzez wspieranie budowania pozytywnych relacji rówieśniczych oraz przeciwdziałanie wykluczeniu, dyskryminacji i przemocy. 

„Ratujemy i uczmy ratować”  

Diana Tomaszewska  

klasy 1-3

 Nauka pierwszej pomocy, powiadamianie pogotowia ratunkowego o wypadku. 

„Mały Mistrz”   

Karol Bednarczyk  

klasy 1-3

 Zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej. Kształtowanie odpowiednich nawyków i postaw: krzewienie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, przyzwyczajanie, iż ruch powinien być ważnym aspektem na każdym etapie życia. 

„Dzieci dla zwierząt”   

Urszula Łazicka  

klasy 2a, 2b

Propagowanie działań na rzecz bezdomnych zwierząt oraz zapobieganie bezdomności zwierząt,

      Poznanie praw zwierząt i sposobów reagowania na negatywne     postawy wobec nich,

Zapoznanie dzieci z zasadami postępowania ze zwierzętami domowymi ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa we wzajemnych relacjach. 

 ” Inaczej’’ 

 

 Andrzej Gołębiewski  

klasa 4 c

 

Projekt dramowy

Cel projektu : Metoda pracy sprzyjająca rozwojowi aktywności intelektualnej i emocjonalnej dzieci. Rozwija kompetencje społeczne ukierunkowane na pozytywne zachowania. 

 

,,Prezent”. 

 

 Andrzej Gołębiewski  

klasa 4 c

 

Projekt dramowy 

Prezent” ma na celu  wyzwolenie procesu samodzielnego myślenia i działania, otwartości i aktywności. 

Kładziemy nacisk na wzbudzenie pozytywnych emocji. Kreowanie umiejętności współdziałania w grupie uczniów. Ukazanie niematerialnych wartości. 

 

Ciekawscy trzecioklasiści. Rok z Uniwersytetem Dzieci. 

 Magdalena Zalewska 

klasa 3b

Trening kompetencji przyszłości, m.in. krytyczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, współpraca, zarządzanie emocjami czy zdolność uczenia się przez całe życie. 

 NASZ PATRON – międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny  
– w 80. Rocznicę Powstania Warszawskiego 

 

Agnieszka Krakowiak 

Małgorzata Mielcarz 

Joanna Masiak 

klasy

4- 8

 

Mur Pamięci
– klasy 1-3 i 4-8

 Projekt skierowany do uczniów klas IV – VIII realizowany na historii, języku polskim, plastyce, technice i muzyce.  

Projekt ma na celu poznawanie historii Patrona Szkoły przez pryzmat różnych życiorysów, osobowości i wydarzeń, z którymi bohaterowie czasów wojny się zetknęli. Projekt zakłada udział uczniów w różnych aktywnościach, z których największymi projektami są akcje: MUR PAMIĘCI, BohaterON i realizacja bożonarodzeniowego przedstawienia poświęconego Naszemu Patronowi. 

Żyj Dobrze – program profilaktyczny. 

 Anna Skop 

Eliza Sztengel 

Kleopatra Filczak 

Natalia Leszkiewicz 

klasy 1-8

 

 Profilaktyka zdrowego stylu życia. Celem programu jest uczenie odpowiedzialności za swoje zdrowie. 

 “Znamię. Znam je” 

Aneta Jonio  

klasy 7 i 8

 Profilaktyka chorób skóry. 

 “Podstępne WZW” 

 Aneta Jonio 

klasy 7 i 8

  Celem programu jest profilaktyka zakażeń wirusami HAV, HBV
i HCV. Program uświadamia o odpowiedzialności za własne zachowania zdrowotne, oraz kształtuje postawy tolerancji i zrozumienia wobec osób zakażonych. 

 “Na greckim Olimpie” 

Agnieszka Krakowiak 

Małgorzata Mielcarz 

klasy 5

Projekt jest międzyprzedmiotowym podsumowaniem omawianych treści z zakresu STAROŻYTNEJ GRECJI – uczniowie mają za zadanie wcielić się w role greckich bogów i postaci mitologicznych. 

 “ Woda w mieście” 

 Natalia Leszkiewicz, Marta Lindebny, Natalia Wojnarowska 

klasy 1 i 2

Celem projektu jest wiedza na temat wody w mieście, jej pozyskiwania, wykorzystywania. Projekt opiera się na warsztatach poza szkoła i w szkole. 

    “Wyczarowane z figur geometrycznych” 

 Elżbieta Kłosowska 

Agnieszka Wajszczuk 

klasy 4-6

 Projekt łączący matematykę z plastyką. Wykorzystanie figur geometrycznych w tworzeniu pejzażu lub madali. 

 “Matematyka w kuchni” 

 Elżbieta Kłosowska 

 

klasy 6-7

 Projekt angażujący wielopłaszczyznowo uczniów. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji, utrwalenia sprawności rachunkowej i pokazania zastosowania matematyki
w codziennym życiu. 

“Świat figur” 

 Elżbieta Kłosowska 

 

klasy 6

Projekt angażujący wyobraźnię przestrzenną i kreatywność. Bryła to nie tylko sześcian czy prostopadłościan – może z niej powstać prawdziwe dzieło sztuki. 

Międzynarodowy projekt edukacyjny “Czytam z klasą lekturki spod chmurki” 

Eliza Sztengel,  

Ania Skop,  

Kleopatra Filczak. 

klasy 1-2

Międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa. 

CELE PROJEKTU: 
-rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, 
-rozwijanie aktywności czytelniczej, 
-doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, 
-zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, 
-pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami, 
-kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji, 
-integracja zespołu klasowego, 
-współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych, 
-wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.