Programy/projekty 2024/2025 – zestawienie
Nazwa programu/projektu |
Odpowiedzialny koordynator |
Dla kogo? Adresaci projektu |
Krótka informacja na temat projektu, |
„Szkoła z klasą” |
Ewa Hiller |
|
Szkoła z klasą – projekt dotyczący odporności psychicznej |
„Dziecko z Pasją” |
Natalia Wojnarowska |
|
Dziecko z Pasją to roczny projekt, organizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Udział w nim biorą dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych, którzy chcą razem z radą pedagogiczną uczynić swoją szkołę miejscem, w którym dzieci uczą się z pasją. |
Projekt Upshift |
Agnieszka Winiarska |
klasa 6D |
Celem projektu jest budowanie kompetencji młodzieży |
Program profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów” |
Agnieszka Orłowska |
klasy. 1-8
|
Celem programu jest wsparcie dzieci i młodzieży, a także nauczycieli w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego podejmowanych według określonych scenariuszy, których zadaniem jest otwarta rozmowa o zdrowiu psychicznym, w tym nabywanie i rozwijanie umiejętności nazywania potrzeb stojących za emocjami oraz pierwsza pomoc psychologiczna, higiena cyfrowa, bezpieczeństwo w sieci i profilaktyka e-uzależnień. |
Ogólnopolska Kampania „Dzieciństwo bez przemocy”
|
Agnieszka Orłowska
|
klasy. 1-8 |
Celem kampanii jest wyrażenie sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci w Polsce i promowanie rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu poprzez podejmowanie działań edukacyjnych, które pomogą dzieciom unikać zagrożeń związanych z przemocą oraz nauczą je, gdzie szukać pomocy. |
Projekt Centrum Edukacji Obywatelskiej „Szkoła otwartości. Wobec dyskryminacji”
|
Agnieszka Orłowska
|
klasy. 4-8 |
Celem projektu jest rozpoznawanie i reagowanie na sytuacje dyskryminacyjne w klasie i szkole poprzez kształtowanie kompetencji antydyskryminacyjnych wśród uczniów, poznanie modelu szkoły włączającej – opartego na czterech filarach: widoczności, wzmacnianiu, włączaniu i współpracy w celu budowania bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni dla wszystkich osób ze społeczności szkolnej. |
Projekt Centrum Wspierania Rodzin „Rodzinna Warszawa”: „Nie jesteś sam” – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży
|
Agnieszka Orłowska
|
klasy. 5-8 |
Celem projektu jest zwiększenie dostępności bezpłatnego wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w odpowiedzi |
„Szkoła przyjazna prawom człowieka” |
WCIES |
nauczyciele |
Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka to systemowy program skierowany do warszawskich szkół podstawowych, którego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa uczniów i uczennic poprzez wspieranie budowania pozytywnych relacji rówieśniczych oraz przeciwdziałanie wykluczeniu, dyskryminacji i przemocy. |
„Ratujemy i uczmy ratować” |
Diana Tomaszewska |
klasy 1-3 |
Nauka pierwszej pomocy, powiadamianie pogotowia ratunkowego o wypadku. |
„Mały Mistrz” |
Karol Bednarczyk |
klasy 1-3 |
Zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej. Kształtowanie odpowiednich nawyków i postaw: krzewienie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, przyzwyczajanie, iż ruch powinien być ważnym aspektem na każdym etapie życia. |
„Dzieci dla zwierząt” |
Urszula Łazicka |
klasy 2a, 2b |
Propagowanie działań na rzecz bezdomnych zwierząt oraz zapobieganie bezdomności zwierząt, Poznanie praw zwierząt i sposobów reagowania na negatywne postawy wobec nich, Zapoznanie dzieci z zasadami postępowania ze zwierzętami domowymi ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa we wzajemnych relacjach. |
” Inaczej’’
|
Andrzej Gołębiewski |
klasa 4 c
|
Projekt dramowy Cel projektu : Metoda pracy sprzyjająca rozwojowi aktywności intelektualnej i emocjonalnej dzieci. Rozwija kompetencje społeczne ukierunkowane na pozytywne zachowania.
|
,,Prezent”.
|
Andrzej Gołębiewski |
klasa 4 c
|
Projekt dramowy Prezent” ma na celu wyzwolenie procesu samodzielnego myślenia i działania, otwartości i aktywności. Kładziemy nacisk na wzbudzenie pozytywnych emocji. Kreowanie umiejętności współdziałania w grupie uczniów. Ukazanie niematerialnych wartości.
|
Ciekawscy trzecioklasiści. Rok z Uniwersytetem Dzieci. |
Magdalena Zalewska |
klasa 3b |
Trening kompetencji przyszłości, m.in. krytyczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, współpraca, zarządzanie emocjami czy zdolność uczenia się przez całe życie. |
NASZ PATRON – międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny
|
Agnieszka Krakowiak Małgorzata Mielcarz Joanna Masiak |
klasy 4- 8
Mur Pamięci |
Projekt skierowany do uczniów klas IV – VIII realizowany na historii, języku polskim, plastyce, technice i muzyce. Projekt ma na celu poznawanie historii Patrona Szkoły przez pryzmat różnych życiorysów, osobowości i wydarzeń, z którymi bohaterowie czasów wojny się zetknęli. Projekt zakłada udział uczniów w różnych aktywnościach, z których największymi projektami są akcje: MUR PAMIĘCI, BohaterON i realizacja bożonarodzeniowego przedstawienia poświęconego Naszemu Patronowi. |
Żyj Dobrze – program profilaktyczny. |
Anna Skop Eliza Sztengel Kleopatra Filczak Natalia Leszkiewicz |
klasy 1-8
|
Profilaktyka zdrowego stylu życia. Celem programu jest uczenie odpowiedzialności za swoje zdrowie. |
“Znamię. Znam je” |
Aneta Jonio |
klasy 7 i 8 |
Profilaktyka chorób skóry. |
“Podstępne WZW” |
Aneta Jonio |
klasy 7 i 8 |
Celem programu jest profilaktyka zakażeń wirusami HAV, HBV |
“Na greckim Olimpie” |
Agnieszka Krakowiak Małgorzata Mielcarz |
klasy 5 |
Projekt jest międzyprzedmiotowym podsumowaniem omawianych treści z zakresu STAROŻYTNEJ GRECJI – uczniowie mają za zadanie wcielić się w role greckich bogów i postaci mitologicznych. |
“ Woda w mieście” |
Natalia Leszkiewicz, Marta Lindebny, Natalia Wojnarowska |
klasy 1 i 2 |
Celem projektu jest wiedza na temat wody w mieście, jej pozyskiwania, wykorzystywania. Projekt opiera się na warsztatach poza szkoła i w szkole. |
“Wyczarowane z figur geometrycznych” |
Elżbieta Kłosowska Agnieszka Wajszczuk |
klasy 4-6 |
Projekt łączący matematykę z plastyką. Wykorzystanie figur geometrycznych w tworzeniu pejzażu lub madali. |
“Matematyka w kuchni” |
Elżbieta Kłosowska
|
klasy 6-7 |
Projekt angażujący wielopłaszczyznowo uczniów. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji, utrwalenia sprawności rachunkowej i pokazania zastosowania matematyki |
“Świat figur” |
Elżbieta Kłosowska
|
klasy 6 |
Projekt angażujący wyobraźnię przestrzenną i kreatywność. Bryła to nie tylko sześcian czy prostopadłościan – może z niej powstać prawdziwe dzieło sztuki. |
Międzynarodowy projekt edukacyjny “Czytam z klasą lekturki spod chmurki” |
Eliza Sztengel, Ania Skop, Kleopatra Filczak. |
klasy 1-2 |
Międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa. CELE PROJEKTU: |