Losy absolwentów
WYNIKI ANKIETY DOTYCZĄCEJ LOSÓW ABSOLWENTÓW
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 163 IM. BATALIONU „ZOŚKA” W WARSZAWIE
Cel badania: Poznanie opinii nauczycieli Gimnazjum nr 23 w Warszawie na temat przygotowania absolwentów naszej szkoły do podjęcia nauki na kolejnym etapie edukacyjnym.
Data badania: 10 -21.10.2016 r.
Liczba udzielonych odpowiedzi: 43
Podsumowanie:
- Jak ocenia Pani/Pan poziom wiedzy i umiejętności absolwentów naszej szkoły niezbędnych do podjęcia nauki w gimnazjum? Prosimy o zaznaczenie jednej odpowiedzi na skali od 1 do 6.
Odpowiedź |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Liczba wskazań |
1 |
14 |
18 |
8 |
2 |
0 |
% ogółu wskazań |
2,3 |
32,5 |
41,9 |
18,6 |
4,7 |
0 |
Średnia ocena: 4,1
- Jakie braki w wiedzy i umiejętnościach dostrzega Pani/Pan u absolwentów naszej szkoły?
– wiedza matematyczna (4 odpowiedzi)
– mnożenie i dzielenie liczb dodatnich (3 odpowiedzi)
– dzielenie pisemne (3 odpowiedzi)
– działania na ułamkach (3 odpowiedzi)
– braki w umiejętnościach matematycznych wynikające z opinii poradni PP
– uczeń wydaje się mieć braki z kilku przedmiotów, niski poziom reprezentuje z j. angielskiego i chemii
– problemy z fizyką
– j. polski (2 odpowiedzi) i analiza gramatyczno – logiczna, czytanie ze zrozumieniem
– niedokładnie pamiętają informacje z IV i V klasy
– mało wiedzy na temat muzyki
– brak kultury i wychowania
– brak systematyczności i sumienności
– duże
- Czy zdaniem Pani/Pana absolwenci naszej szkoły są zainteresowani własnym rozwojem i zdobywaniem wykształcenia (udział w zajęciach dodatkowych, konkursach, rozwijanie zainteresowań, samokształcenie)?
ODPOWIEDŹ |
LICZBA WSKAZAŃ |
% OGÓŁU WSKAZAŃ |
tak |
5 |
11,6 |
raczej tak |
10 |
23,3 |
trudno powiedzieć |
13 |
30,2 |
raczej nie |
15 |
34,9 |
nie |
0 |
0 |
- Jak ocenia Pani/Pan umiejętności społeczne naszych wychowanków (stosowanie się do norm i zasad społecznych, umiejętność pracy w grupie, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów, kontrolowanie emocji, szacunek wobec innych ludzi, itd.)? Prosimy o zaznaczenie jednej odpowiedzi na skali od 1 do 6.
Odpowiedź |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Liczba wskazań |
4 |
11 |
10 |
15 |
2 |
1 |
% ogółu wskazań |
9,3 |
25,5 |
23,3 |
34,9 |
4,7 |
2,3 |
Średnia ocena: 3,9
- Jakiego rodzaju problemy wychowawcze najczęściej stwarzają absolwenci naszej szkoły?
ODPOWIEDŹ |
LICZBA WSKAZAŃ |
nieposłuszeństwo |
15 |
konfliktowość |
14 |
świadome przeszkadzanie |
11 |
zachowania złośliwe, dokuczanie, prześladowanie |
10 |
brak obowiązkowości, lekceważący stosunek do szkoły |
7 |
agresja, bójki |
5 |
aroganckie, zuchwałe i wyzywające zachowanie się |
5 |
zamykanie się i wycofanie |
4 |
zachowania nielojalne w stosunku do kolegów, kłamstwa, intrygi |
2 |
kradzieże |
0 |
Inne: rozmowy (8 wskazań), brak poprawy zachowania mimo uwag, komentarze, nie reaguje na uciszanie, problemy z punktualnością i frekwencją, brak (3 wskazania)
- Czy zdaniem Pani/Pana absolwenci naszej szkoły angażują się w życie gimnazjum (udział w inicjatywach, akcjach, uroczystościach szkolnych, praca w Samorządzie Szkolnym, itp.)?
ODPOWIEDŹ |
LICZBA WSKAZAŃ |
% OGÓŁU WSKAZAŃ |
tak |
7 |
16,3 |
raczej tak |
7 |
16,3 |
trudno powiedzieć |
13 |
30,2 |
raczej nie |
16 |
37,2 |
nie |
0 |
0 |