2016-2017
Oprócz teledysku, 14 czerwca Samorząd Uczniowski postanowił również zebrać opinie klas IV – VI na temat swojej pracy w drugim półroczu.
W ten sposób powstała tabela zbiorcza. Oto jak podsumowaliście naszą pracę. Zerknijcie…
klasa | Co nam się udało w II półroczu? Co się podobało? | Co nam nie wyszło? Co zmienić? |
4a | muzyka na lekcjach, dyskoteki, koła zainteresowań, apele, zabawy na lekcjach, | brak deserów na obiad, zniszczone i brudne ławki, jedzenie |
4b | ciekawe apele, konkursy, zabawy integracyjne – dyskoteki. | jeszcze więcej takich inicjatyw: imprez i konkursów, bronienie naszych praw uczniowskich. |
4c | wycieczki, ciekawe apele, konkursy, rowerowy maj | nie było nocowania w szkole, chcielibyśmy mieć ładniejsze łazienki i smaczniejsze obiady, na dyskotekach przydałby się Wodzirej |
4d | dyskoteki, zajęcia dodatkowe, załatanie dziury na boisku szkolnym, konkursy, wycieczki, apele | nie powstał sklepik szkolny, kółko fryzjerskie, chemiczne, zwolnienie klasy z ostatniej lekcji gdy nie ma nauczyciela |
5a | przerwy na sali gimnastycznej, fajna nagroda Dyrektora Szkoły, dyskoteki, rowerowy maj | zrobić sklepik, zwalnianie uczniów z zastępstwa z 1 i ostatniej lekcji, boisko ze sztuczną trawą |
5b | przedstawienie „Żeby zdrowym być”; konkurs „Ekosystemy”; „Rowerowy Maj”; apel z okazji „Święta Szkoły” | dyskoteka |
5c | uroczystości i apele, fajne dyskoteki, przerwy na dworze, zajęcia dodatkowe | więcej konkursów, za mało dni wolnych, za dużo prac domowych |
6a | zawody sportowe na Dzień Dziecka, Konkurs Dyrektora (zdobyliśmy I miejsce!) | brak zielonej nocy na zielonej szkole – pomyśleć o tym w przyszłym roku, więcej wycieczek i integracji |
6b | wycieczki, nasz wychowawca, konkursy, zajęcia dodatkowe, uroczystości | wystrój sal, dyskoteki, nowsze komputery, darmowe wi-fi, jedzenie w stołówce |
6c | Dyskoteki, ciekawe apele, fajne konkursy, przedstawienia, Święta, które organizował nam Samorząd (Dzień Kobiet, Dzień Babci, Dzień Wiosny, Dzień Ziemi…), wycieczki | ostatnia dyskoteka |
6d | dzień cytryny, marchewki, jabłka, dzień chłopaka, dzień kobiet, apele samorządowe były ciekawe, przedstawienie o okazji Dnia Edukacji Narodowej, Dzień Babci i Dziadka na wesoło | więcej akcji sportowych, konkurs Dyrektora – bo nie wygraliśmy |
6e | dni tematyczne, granie muzyki na korytarzu podczas przerw, pytanie nas uczniów o zdanie, bo dzięki temu mamy wpływ na to co może dziać się w szkole | więcej konkursów, dyskoteki – proponujemy, aby zatrudnić na czas imprezy wodzireja, który rozruszałby cała ekipę. |
14 czerwca Szkolny Zespół Muzyczny pod batutą pana Wojciecha Rynducha zaprosił klasy IV -VI na muzyczną niespodziankę – premierę teledysku, który nakręcili uczestnicy koła muzycznego.
Samorząd Uczniowski, jak zwykle, dorzucił swoje dwa grosze…
9 lutego 2017r., zaraz po dzwonku na lekcje, przedstawiciele wszystkich klas IV – VI zebrali się w pokoju nauczycielskim, aby udzielić wywiadu Pani Wandzie Grębeckiej w ramach wewnętrznej ewaluacji naszej Szkoły.
Celem wywiadu było przedstawienie stanowiska uczniów odnośnie kształtowania postaw i respektowania norm społecznych w Szkole.
Okazało się, że na terenie Szkoły dzieje się więcej niż na pierwszy rzut oka się wydaje, a uczniowie mają coraz większy wpływ na to, co dzieje się na co dzień.
Mogą i zgłaszają propozycje dotyczące nie tylko zasad postępowania w Szkole, swoich praw i obowiązków, ale także działalności Samorządu.
I co najważniejsze – okazuje się, iż w znacznym zakresie zgłaszane pomysły i inicjatywy są dostrzegane i realizowane przez nauczycieli i wychowawców, a niekiedy także przez innych pracowników Szkoły.
Jednym słowem – TAK DALEJ!!! :)
Jeszcze przed Świętami Narodzenia Samorząd Uczniowski postanowił poznać opinię uczniów klas IV – VI i zapytać ich o tematy, którymi powinien zająć się w drugim półroczu.
1 grudnia przedstawiciele SU z klasy 5c prosili o pomoc wyborze jednego z 13 tematów podanych na kartach do głosowania. Uczniowie zaznaczali jeden, wybrany temat oddając swój głos w tajnych wyborach.
W głosowaniu wzięło udział 234 uczniów wszystkich klas IV -VI. 10 głosów było nieważnych, najwięcej głosów oddano na trzy tematy – Zwierzęta w Szkole, Automat z napojami i kanapkami/Sklepik Szkolny, Smaczniejsze obiady…
Czy dojdzie do ich realizacji? Pożyjemy, zobaczymy… :)
Tak podsumowaliście I półrocze pracy Samorządu Uczniowskiego w swoich klasach. Zerknijcie. Poczytajcie, a później obejrzyjcie krótki filmik podsumowujący wszystkie nasze działania
klasa | Co nam się udało w
I półroczu? |
Nad czym powinniśmy jeszcze popracować?
Jakie są nasze propozycje do zmian w II półroczu? |
4a | fajne zajęcia dodatkowe, dyskoteki, dobrze zorganizowane różne święta (m.in. Wigilia klasowa, Dzień Chłopaka, Dzień Nauczyciela, Mikołajki), ciekawe apele prowadzone z humorem, fajne wycieczki klasowe, krótkie przerwy między lekcjami, ciekawe lekcje (np. polski), super wyjścia na dwór na lekcjach wf (ze względu na dużo zabaw), dobrze, że na lekcjach czasami są filmy, fajne panie :) | mniej prac domowych, kafejka internetowa na długich przerwach, farba kredowa na ścianach, inny plan lekcji (przesunięcie niektórych z końca na początek dnia – co pół roku zmiana planu?), więcej zabawek na świetlicy (m.in. klocki i samochody, gry planszowe), może czas ustalony na granie na telefonach na świetlicy, większe szafki (może też na kody?),więcej potraw lubianych przez dzieci (np. ziemniaki z solą, desery), zwolnienie z pierwszej i ostatniej lekcji, gdy nie ma nauczyciela, mniej sprawdzianów i kartkówek, więcej zabawnych apeli, fajniejsze lektury, automat ze zdrową żywnością lub sklepik, poduszki na krzesłach, czyste, zamykane toalety (warto je odmalować), wybieranie z kim się siedzi na danej lekcji, przyjaźniejszy wystrój Szkoły (np. weselsze kolory ścian, farba odpada…), kącik ciszy w jakiejś klasie lub odosobnionym miejscu w Szkole, mniej książek do noszenia, więcej konkursów (może plastyczne, matematyczne, historyczne?), więcej wycieczek klasowych, częstsze wychodzenie na boisko na lekcjach wf, no i zachowanie klasy 4a… :) |
4b | Organizacja wycieczek, organizacja zajęć dodatkowych wyrównawczych z j. polskiego, matematyki, j. angielskiego. Klasowe seanse filmowe, spotkania piątkowe w tym – gry planszowe. | Niewłaściwe zachowanie niektórych uczniów na zajęciach, utrudniające skupieniu się na zadaniach. |
4c | Świetne dyskoteki, Ciekawe apele, Dzień w kapciach czyli Dzień Dziadka i Babci, smaczne poczęstunki na imprezach klasowych, fajne dodatkowe zajęcia, Wigilia klasowa, Wspaniałe panie | Naszym zdaniem jest za mało WF-u, a za dużo j. polskiego, chcielibyśmy mieć ładniejsze łazienki, Więcej wycieczek, Proponujemy, aby klasy były zwalniane z pierwszej i ostatniej lekcji gdy nie ma nauczyciela, Uważamy, ze posiłki są za tłuste i nie chcemy być zmuszani do jedzenia obiadu, Powinno się usprawnić wydawanie posiłków, Na przerwach przeszkadza nam hałas |
4d | Udały nam się z pewnością wycieczki klasowe: było ich dużo, były zróżnicowane, a czasami nawet zabawne. Fajne okazało się tygodniowe losowanie miejsc wraz z kolegą/koleżanką w pakiecie, Udał nam się sąd koleżeński, który – choć brzmi strasznie – nauczył nas pokory i odpowiedzialności. Przynajmniej mamy taką nadzieję, Udało nam się zaskarbić sympatię nauczycieli… choć nie wszystkich. Nadal się lubimy, nawet kiedy się kłócimy. Projekty, podczas których mogliśmy się pobawić np. historią. | Chcielibyśmy, żeby udało nam się nocowanie w szkole „Noc Duchów”, Zielona Szkoła, zwolnienie z pierwszej i ostatniej lekcji z powodu nieobecnego nauczyciela, duża tablica korkowa tylko dla nas, więcej zabaw na boisku szkolnym, mniej nauki .
|
5a | Zajęcia muzyczne, wycieczki, konkursy, źródełko, korzystanie z rzutników i projektorów podczas lekcji, dyskoteki | remont nawierzchni boiska, basen dla klas 4-8, smaczniejsze obiady (hamburgery, pizza, naleśniki), sklepik na terenie szkoły (a w nim m.in. artykuły spożywcze, przybory szkolne), Internet dostępny dla uczniów, więcej wycieczek, oglądanie filmów na języku polskim i historii, zwalnianie z pierwszej i ostatniej lekcji, jeśli nie ma nauczyciela |
5b | Konkursy; zajęcia pozalekcyjne;
Dzień Chłopaka, Dzień Misia, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Edukacji Narodowej, Wigilia klasowa; nowe ekrany multimedialne. |
Niesmaczne obiady; brak możliwości wychodzenia na dwór w czasie zajęć WF;
częsta nieobecność pani pielęgniarki; częsty brak papieru toaletowego. |
5c | Ciekawe projekty np. „Szkoła w koronie”, wycieczki, dyskoteki, zajęcia dodatkowe, konkursy, plac zabaw | sklepik lub automat, lodowisko, dłuższe przerwy , krótsze lekcje |
6a | Nocowanie, Szkoła w Koronie, wycieczka do Pułtuska, źródełko, | Zacząć wykorzystywać tablicę multimedialną, niezmienianie poziomu źródełka – lepiej zrobić schodki, nieograniczanie terenu akcji typu „sprzątanie świata” tylko do terenu szkoły, mniej pogadanek na wf’ie, częstsze wychodzenie na dwór na wf, otwarcie sklepiku, chcielibyśmy więcej dziewczyn w klasie, pozwolić na więcej aktywności podczas przerw w sali gimnastycznej (rosimy o pozwolenie na bieganie, używanie piłki, drążka i innych sprzętów), stworzenie drużyny/reprezentacji sportowej szkoły |
6b | Dyskoteka, Dzień Nauczyciela, Dzień Chłopaka, Podsumowanie półrocza (SU prezentacja), Wigilia Zośkowców | Automat z jedzeniem lub sklepik, więcej dyskotek, zawody sportowe, w łazienkach zamki w drzwiach, biały papier toaletowy i mydło, muzyka na przerwach. |
6c | Fajne imprezy szkolne: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Edukacji Narodowej, fajne wycieczki | Ciekawsze dyskoteki szkolne (fajniejsze dyskotekowe oświetlenie, uczniowie puszczają swoją muzykę, dłuższe), automat z jedzeniem, więcej wycieczek, zwalnianie z pierwszych i ostatnich lekcji wtedy gdy nie ma nauczyciela, mniej pytania na lekcjach. |
6d | Wszystkie akcje SU, a w szczególności: Dzień Edukacji Narodowej, Dzień Chłopaka, Dzień Babci i Dziadka w kapciach. | Zwalnianie z pierwszej i ostatniej lekcji, gdy nauczyciel jest nieobecny. |
6e | Dyskoteki, mikołajki i losowanie osoby, której uczniowie zakupili prezent, Klasowa Wigilia, dni tematyczne – dzień chłopaka , dzień nauczyciela, koło muzyczne , SKS, koło historyczne | Mało „wolnych” lekcji czyli takich , na których oglądamy filmy lub robimy co chcemy, więcej zajęć wychowania fizycznego |
Samorząd Uczniowski to nie tylko apele, ogłoszenia, czy imprezy. To również ciężka, często żmudna praca.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty – Dziennik Ustaw 2015.0.2156 w artykule 55 przypomina nam, że Samorząd Uczniowski ma swoje obowiązki i uprawnienia.
Z końcem października trzy nasze reprezentantki – Alicja, Amelia i Łucja – wraz z opiekunem – p. Justyną Jasiak – uczestniczyły w dwudniowym szkoleniu „Wspieranie samorządności uczniowskiej w warszawskich szkołach”, którego celem jest doskonalenie kompetencji zarówno nauczycieli – opiekunów SU jak i liderów SU – członków zarządów, rad samorządów uczniowskich.
W czasie piątkowo – sobotnich warsztatów działo się naprawdę duuużo. W wieeelkim skrócie – oprócz tego, że w drodze było zimno, mokro i do domu daleko, to ponad wszystko wesoło.
Wspólnymi siłami dziewczęta wyznaczyły główne zadania Samorządu na ten rok szkolny, określiły na co Samorząd może mieć wpływ, zastanowiły się, co tak naprawdę oznacza bycie we władzach Samorządu.
No i… pofolgowały swojej fantazji stwarzając Szkołę Marzeń. Ale i to nie wszystko! Przygotowały nam tematy, którymi zajmiemy się wszyscy.
Co to oznacza?! Nie więcej, nie mniej – szykujemy się w listopadzie do wieeelkiej debaty :)[Best_Wordpress_Gallery id=”64″ gal_title=”szkolenie SU”]
Akcja – Integracja!
27 października przez dwie godziny w 163 było naprawdę głooośno! Rozbrzmiewała muzyka i to nie byle jaka, bo nasza!
W ramach Akcji – Integracja odbyła się dyskoteka dla klas IV-VI, w czasie której Samorząd Uczniowski powitał w gronie starszaków klasy czwarte, które prawie w komplecie stawiły się na pierwszej w tym roku szkolnym imprezie.
DJ’em mógł zostać każdy, kto tylko zapragnął. Wystarczyło przynieść muzykę i przekazać ją nie komu innemu, jak Panu od Muzyki, który tego dnia szalał za konsolą ;)
Było extra… A to dopiero początek!
14 października z lekkim przymrużeniem oka, czyli Dzień Edukacji Narodowej wg SU
Według Kalendarza Świąt, ”… Dzień Edukacji Narodowej popularnie zwany Dniem Nauczyciela jest polskim świętem państwowym oświaty i szkolnictwa wyższego.
Zostało ustanowione 27 kwietnia 1972 r. na mocy ustawy — Karta praw i obowiązków nauczyciela (Dz. U. z 1972 r. Nr 16, poz. 114) pod nazwą Dnia Nauczyciela, a następnie w 1982 r. przemianowane na Dzień Edukacji Narodowej (Dz. U. z 1982 r. Nr 3, poz. 19 z poźn. zm.).
Święto to upamiętnia powstanie Komisji Edukacji Narodowej, która była pierwszym ministerstwem oświaty publicznej w Polsce. Komisja ta została powołana z inicjatywy króla polskiego Stanisława Augusta Poniatowskiego na mocy uchwały Sejmu Rozbiorowego z dnia 14 października 1773 r.”
A według naszego Samorządu to doskonała okazja nie tylko do zabawy i świętowania, ale też do podziękowania i podarowania niecodziennej laurki…
W większości szkół odbywają się wtedy nudne apele, akademie i wręczanie kwiatów. My postanowiliśmy filozoficznie pochylić się nad postacią idealnego nauczyciela – bo w naszej Szkole pracują tylko tacy, idealnego ucznia – bo do naszej Szkoły uczęszczają tylko tacy i idealnej klasy – bo idealni uczniowie i idealni nauczyciele tworzą tylko takie. No prawie…[Best_Wordpress_Gallery id=”63″ gal_title=”dzien nauczyciela”]
Dzień Chłopaka 2016
– wypadł w tym roku w piątek. Często piątki są nieco luźniejsze niż pozostałe dni, więc był to idealny dzień na świętowanie i obdarowanie kolegów upominkami…
Jaki prezent kupić kolegom z klasy?
Każdy z nas lubi być obdarowywany. O ile dziewczynom teoretycznie łatwiej coś kupić, to pojawia się problem, co można podarować kolegom z klasy.
Prezenty praktycznie za darmo? A może na „full wypas”? Sesja zdjęciowa? Filmy? Coś słodkiego? Czy może wszystko na raz? Zdecydowanie wybieramy wszystko, czyli bezcenne życzenia…
W tym roku dziewczyny wraz z SU postanowiły wszystkich zaskoczyć. Zobaczcie sami…[Best_Wordpress_Gallery id=”62″ gal_title=”dzien chlopaka”]
Plan pracy Samorządu Szkolnego działającego w Szkole Podstawowej nr 163 w Warszawie
Rok szkolny 2016/2017
Cele działalności Szkolnego Samorządu Uczniowskiego
- Współtworzenie rzeczywistości szkolnej
- Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności
- Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte zadania
- Kształtowanie postaw patriotycznych oraz szczególnego dbania o dobre imię szkoły
- Kształtowanie uczucia empatii zwłaszcza wobec słabszych czy potrzebujących
- Budowanie pozytywnego klimatu w Szkole
- Zachęcanie do wszechstronnego rozwijania swoich zainteresowań
- Integrowanie społeczności szkolnej
- Propagowanie zasad bezpieczeństwa na terenie Szkoły i poza nią
- Propagowanie zdrowego stylu życia
Zadania i sposoby ich realizacji
Samorząd szkolny działa we współpracy ze wszystkimi nauczycielami w Szkole, w szczególności
z Dyrektorem, z wychowawcami klas, z psychologiem i pedagogiem szkolnym, biblioteką, z pielęgniarką szkolną oraz z Radą Rodziców. Nasz plan uwzględnia założenia Programu Wychowawczego
i Programu Profilaktyki Szkoły.
[Best_Wordpress_Gallery id=”58″ gal_title=”SU 2016-17 zadania”]
Ogłoszenie wyników wyborów przedstawicieli SSU
26 września 2016 r. zgodnie z ordynacją wyborczą, odbyły się w Naszej Szkole wybory do Szkolnego Samorządu Uczniowskiego.
Atmosfera tego dnia była poważna i uroczysta. Uczniowie odpowiedzialnie potraktowali możliwości oddania głosów na kandydatów, którzy będą reprezentowali ich punkt widzenia w tym roku szkolnym.
Wybierano spośród 12 kandydatów ze wszystkich klas IV – VI.
W wyborach wzięli udział wszyscy obecni w tym dniu uczniowie, a nad przebiegiem wyborów czuwała Komisja Wyborcza w składzie:
- Żaneta Betlińska – opiekun SSU
- Zuzanna, kl. 5b
- Karolina, kl. 5b
Po zakończeniu i podsumowaniu wyborów Komisja Wyborcza ogłosiła wyniki.
- Uprawnionych do głosowania 264
- W głosowaniu wzięło udział 247
Wyniki w kolejności ilości otrzymanych głosów: Nikola, Aleksandra i Franek. Wszyscy troje tworzą Zarząd Samorządu Uczniowskiego.
Serdecznie gratulujemy!!! – Opiekunowie SSU,
ŻB, JJ, WR
[Best_Wordpress_Gallery id=”57″ gal_title=”SU 2016-17″]
Ogłoszenie wyników wyborów opiekunów SSU
Możliwość wyboru nauczycieli, którzy będą opiekowali się i wspierali Samorząd Uczniowski, należy
do podstawowych praw uczniów.
Gwarantuje to Ustawa o systemie oświaty w art. 55 pkt. 5.
– dlatego też już 2 września 2016 r. odbyły się wybory Opiekunów Szkolnego Samorządu Uczniowskiego.
W głosowaniu wzięło udział 239 uczniów Naszej Szkoły.
Większość głosów oddano na trzech nauczycieli i to oni zostaną opiekunami w tym roku szkolnym.
Gratulujemy!!!