Akademia Rodzica

Serdecznie zapraszamy na wykład on-line Wszechnicy Edukacyjnej Targówek nt. „Jak dogadać się z nastolatkiem” –  8 maja 2024 r. (środa) o godz. 18:00.

 Dr Agnieszka Kozak jest psychologiem, psychoterapeutką, trenerką empatycznej komunikacji. Autorką książki „Mądra bliskość jak dbać o siebie i innych”, współautorką: „Nastolatek potrzebuje wsparcia. Zrozum swoje dziecko i bądź po jego stronie” oraz „Dogadać się z nastolatkiem. Dojrzałość i szacunek w relacji”.

„Wiek nastoletni to czas wyzwań. Czasami myślimy, że mamy trudne dziecko, a tak naprawdę relacja z nim jest trudna, ponieważ nie nauczono nas jak rozmawiać, żeby budować bliskość i porozumienie. Podczas spotkania opowiem o głównych potrzebach nastolatków i o tym co jako dorośli możemy zrobić by zadbać o relację tak, by była ona czasem bliskości a nie tylko przetrwania”.

 Zgłoszenie na wykład poprzez formularz Forms:

https://forms.office.com/e/Tmh3iVk9ry

ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 7 MAJA


Szanowni Państwo,

W związku ze znacznym wzrostem liczby zachorowań na odrę na terenie m.st. Warszawy Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w m.st. Warszawie prosi  wszystkich rodziców o sprawdzenie czy Państwa dzieci szczepione są zgodnie z Kalendarzem Szczepień Ochronnych oraz w miarę możliwości o pilne uzupełnienie szczepień, które w znaczny sposób zabezpieczą Państwa dziecko i rodzinę.

Odra jest bardzo zaraźliwą, poważną chorobą w pierwszym etapie z wysoką gorączką, kaszlem często z zapaleniem spojówek, w późniejszym etapie z charakterystyczną wysypką.

Bardzo groźne są powikłania neurologiczne m. in. zapalenie mózgu.

Szczepionka charakteryzuje się wysoką skutecznością i może zapobiec zachorowaniu nawet gdy, sczepienie jest wykonane po kontakcie z osobą chorą.

W razie wystąpienia objawów odry (w szczególności u osoby niezaszczepionej) należy ograniczyć kontakt z innymi osobami a następnie zgłosić się do lekarza POZ najlepiej na początku w formie teleporady.

Dodatkowe informacje znajdą państwo na naszej stronie https://www.gov.pl/web/psse-warszawa/jak-mozna-zarazic-sie-odra


Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,

Miło jest nam poinformować, że w Dzielnicy Praga – Południe przy ulicy Grochowskiej 297 został utworzony punkt biblioteczny, w którym można wypożyczać literaturę popularnonaukową z takich dziedzin mi. in. jak: oświata, pedagogika, szkolnictwo i wiele innych. Na miejscu można korzystać z prasy, zarówno codziennej jak i specjalistycznej oraz branżowej.  Tutaj też organizowane będą różne wydarzenia edukacyjno-kulturalne. Zapraszamy do odwiedzania i korzystania.

Więcej informacji na stronie:

https://bppragapd.pl/punkt-biblioteczny-grochoteka


Czas kalendarzowej wiosny wniósł do naszej szkolnej codzienności wiele działań i aktywności z dziedziny muzyki, sztuki i nie tylko, angażujących potencjał, umiejętności, naszych uczniów i kadry pedagogicznej.
 W dniu 21 marca odbyła się Akademia na przywitanie wiosny w wykonaniu uczniów klasy 1 a pod opieką pani Natalii Leszkiewicz, z kolei Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem Samorządu panią Joanną Masiak przygotował szereg atrakcji,  od Konkursu Mistrza Ortografii, po Konkurs na Cukiernika Szkoły, uwieńczonych muzycznym powitaniem wiosny , mianowicie  KONCERTEM ” WIOSNA I MUZYKA”  w wykonaniu uczniów klas czwartych i piątych, oprawą wokalną tego wydarzenia zajęła się pani Tatiana- Trojanowska- Raczyńska. W tym dniu również Świetlica Szkolna, z inicjatywy pani Natalii Dziedzic, Barbary Pakuły i Oksany Smarghun dostarczyła wiele radości i tanecznych aktywności, przygotowując pokaz mody wiosennej przy dźwiękach rytmicznej muzyki, a także zapraszając wszystkich do wspólnej zabawy.
W piątek, 22 marca był niesamowitym Świętem Sztuki,  w tym dniu miał miejsce happening „Żywe jak malowane” , który był realizacją projektu interdysplinarnego pani Agnieszki Krakowiak i pani  Małgorzaty Mielcarz. Uczniowie w tym dniu wcielili się w postacie z obrazów sławnych polskich malarzy , przenosząc się strojami w przeszłość, ożywili tym samym malarskie dzieła, stając się żywymi bohaterami obrazów. Ponadto, w tym dniu nastąpiła prezentacja drugiej części projektu Konkursu na Prace Plastyczne odwzorujące dzieła malarskie, jak i Konkursu Fotograficznego, w którym to uczniowie pozowali do obiektywu w strojach imitujących działa polskich artystów. 
eń.20240322_090437.mp420240321_131029.mp4Dodatkową aktywnością było tworzenie obrazów na zywo, podczas trwania happeningu, przez uczniów naszej szkoły.
Wszystkim nauczycielom i uczniom zaangażowanym w  artystyczne przywitanie Wiosny bardzo dziękujemy i gratulujemy kreatywności i takiego potencjału do działania.
Zapraszamy do galerii zdjęć z tych wydarz

Serdecznie zapraszamy na wykład on-line Wszechnicy Edukacyjnej Targówek nt. „Współczesna rodzina jako środowisko wychowawcze”

–  15 kwietnia 2024 r. o godz. 18:00.

Aleksandra Piotrowska jest doktorem psychologii. Pracownikiem naukowym Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie na emeryturze), konsultantem dla rodziców i nauczycieli. Współdziała jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i Rzecznikiem Praw Dziecka (w latach 2008 – 2018). Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej współpracując w tym zakresie jako ekspert z prasą, a także ze stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Autorka wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek „Szczęśliwe dziecko czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych”, „Nastolatki pod lupą”, „Między nami samicami” (współ. Dorota Sumińska), „Twoje szczęśliwe dziecko czyli jak być wystarczająco dobrym rodzicem”, „Przedszkolak. Wielki mały człowiek”. Matka dwojga dzieci i babcia czworga wnucząt.

„Przyjrzyjmy się temu, jak funkcjonują współczesne rodziny, z jakim borykają się problemami i jak wpływają one na warunki rozwoju i wychowywania naszych dzieci. Rozważmy główne zagrożenia dla dobrej kondycji psychicznej dzieci, bardzo przecież różnorodne – konflikty i rozwody, zaniedbywanie dzieci, nadmierna liczba godzin ekranowych. Wskażmy, co mogą zrobić rodzice, aby stworzyć dzieciom wystarczająco dobre warunki rozwoju”.

Aleksandra Piotrowska

 

Zgłoszenie na wykład poprzez formularz Forms:

https://forms.office.com/e/gjBVxKd3f0

ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 12 KWIETNIA


21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny, ale także światowy dzień poezji. Czytanie, recytowanie czy słuchanie wierszy jest bardzo ważne dla rozwoju dziecka. Utwory liryczne  pozwalają dzieciom na poznawanie języka, wyrażanie własnych pomysłów i uczuć. Poszerzają ich zasób słownictwa, uczą wrażliwości na słowo i zapraszają do świata emocji i przeżyć.  Dzięki zaangażowaniu w wiersze (czytanie, recytowanie, słuchanie), dzieci uczą się nie tylko o słowach i strukturze, ale także o emocjach i doświadczeniach innych.

W ramach realizowania Narodowego Programu Czytelnictwa zapraszamy uczniów naszej szkoły do szkolnej biblioteki, gdzie każde dziecko może skorzystać ze zbioru księgozbioru, jak i tomików poezji. W planach jest uruchomienie Szkolnego Kółka Miłośników Książek . A wszystkich rodziców zachęcamy do regularnego czytania poezji swoim pociechom, na pewno zauważycie jak duży wpływ mają one na rozwój waszych dzieci.

Polecamy strony internetowe , gdzie można znaleźć utwory poetyckie klasyków i nie tylko. Miłej lektury!

J.R.

https://wierszykidladzieci.net.pl/

https://aktywneczytanie.pl/10-powodow-dla-ktorych-warto-dzieciom-czytac-wiersze/

https://wiersze.juniora.pl/

https://wierszykidladzieci.pl/

 
 
 

ROZWÓJ NASTOLATKÓW
Wychowanie nastolatka nie należy do łatwych zadań. Bunt, impulsywność,
lekkomyślność w postępowaniu, huśtawka nastrojów to tylko niektóre
z zachowań nastolatków z jakimi zmagają się rodzice.
Jak myśli nastolatek?
Organizm młodego człowieka w okresie dojrzewania rządzi się swoimi prawami.
Nastolatek zmienia się zarówno fizycznie jak i psychicznie. Mózg nastolatka
swoją dojrzałość osiąga po 20 roku życia. To wtedy ukształtowane zostaje
zarządzanie emocjami, podejmowanie decyzji i kontrola zachowań. Dodatkowo
rozregulowana w tym wieku gospodarka hormonalna sprawia, że nastolatkowi
mogą towarzyszyć problemy z nastrojem np.: płaczliwość czy drażliwość.
Zrozumienie nastroju nastolatka może być dla rodziców drogowskazem
w znalezieniu drogi do tego, aby pozostać ze swoim dzieckiem w kontakcie i być
dla niego wsparciem w tym trudnym czasie.
Zmiany w zachowaniu nastolatków mogą budzić u rodziców niepokój, złość,
bezradność. Niektóre zachowania u młodych ludzi, pomimo tego, że są trudne
dla rodziców, są charakterystyczne dla tego okresu życia.

AGRESJA
Co powinno zaniepokoić w zachowaniu nastolatków?
Zachowania, które przekraczają granice „zwykłego” okresu nastoletniego, do których
należy podejmowanie ryzykownych zachowań m.in. stosowanie przemocy,
drobne przestępstwa (kradzież), picie alkoholu, upijanie się, używanie narkotyków,
leków psychoaktywnych, zachowania agresywne wymagają podjęcia czynności
zapobiegawczych. Odnalezienie przyczyny tego zachowania, określenie skali
problemu pomoże ocenić, czy jest to okresowe, trudne zachowanie czy wymaga
już wsparcia specjalisty.
Konflikty w rodzinie z nastolatkiem są nieuniknione, jednakże zachowania
agresywne są niedopuszczalne i wymagają natychmiastowej interwencji.
Nie przegap symptomów ani objawów, pomóż swojemu dziecku.
Warto zwrócić się o pomoc, gdy zauważysz u nastolatka:
• Przemoc, agresję fizyczną lub słowną wobec rodziców, rodzeństwa
lub rówieśników w szkole
• Inicjowanie konfliktów, kłótni
• Brak energii, chęci do aktywności, które wcześniej sprawiały radość
• Opuszczanie zajęć szkolnych
• Samookaleczenia
• Zażywanie substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, dopalacze)
Powyższe objawy są wskazaniem do kontaktu z psychologiem. Nawet jeśli
nastolatek nie wykazuje ww. objawów, a rodzic ma problemy w kontakcie z nim
lub coś go niepokoi w zachowaniu dziecka, wizyta może pomóc naprawić relacje
lub wyjaśnić wątpliwości.

HEJT
Hejt czyli poniżanie, obrażanie, ośmieszanie innych to zjawisko, które przejawia
się poprzez agresywne, wrogo nastawione zachowania, złośliwe komentarze,
opinie wyrażane w sposób wulgarny, grafiki, filmy. Hejt to również opinie wyrażane
w sposób wulgarny w świecie rzeczywistym, ale coraz częściej dotyczą przestrzeni
internetowej.
Hejt może przybierać różne formy. Mogą to być komentarze dotyczące wyglądu
zewnętrznego, orientacji seksualnej, wyznania lub innych cech danej osoby.
To także uwagi na tle rasistowskim, seksistowskim czy homofobicznym.
Hejt może doprowadzić do spadku poczucia własnej wartości, zdenerwowania,
smutku, zaburzeń snu, depresji a nawet myśli samobójczych. Oznaką, że nastolatek
mierzy się z hejtem może być zaprzestanie aktywności na portalach społecznościowych
lub obsesyjne sprawdzanie komunikatów.
Co zrobić, gdy padniesz ofiarą hejtu?
• Powiedz najbliższym
• Postaraj się zignorować, zablokować lub usuwać obraźliwe komentarze
i użytkowników, którzy je pozostawiają
• Zgłoś hejterów do administratorów serwisów, z których korzystasz
• Zablokuj możliwość komentowania danego postu
• Zawiadom policję, jeśli hejt nie ustaje. Pamiętaj, aby zabezpieczyć dowody
(tzn. zrób zrzut ekranu, na którym widać komentarze agresora, zapisz adres
strony internetowej i wszystko, co pozwoli zidentyfikować hejtera)
Warto wiedzieć, że niektóre z zachowań hejtujących naruszają prawo i mogą zostać
zakwalifikowane jako przestępstwo np.: w przypadku rozpowszechniania wizerunku.

DEPRESJA
Depresja jest chorobą, zaburzeniem psychicznym, które może dotknąć każdego
bez względu na wiek, płeć, status społeczny. Obejmuje obniżony nastrój, utratę
przyjemności lub zainteresowania czynnościami przez większą część dnia,
prawie codziennie, przez co najmniej dwa tygodnie. Depresja różni się od zwykłych
zmian nastroju i uczuć związanych z życiem codziennym czy krótkotrwałą reakcją
na trudną sytuację. Może wpływać na wszystkie aspekty życia, w tym na relacje
z rodziną, przyjaciółmi i społecznością.
Trudno wskazać konkretną przyczynę, która odpowiada za występowanie depresji.
Wpływ na jej występowanie mogą mieć czynniki:
• Biologiczne czyli genetyka (zachorowania w rodzinie) lub nieprawidłowe działanie
neuroprzekaźników w mózgu czy zaburzenia hormonalne,
• Psychologiczne czyli to co potocznie nazywamy cechami charakteru
(niska samoocena, brak poczucia bezpieczeństwa, brak umiejętności radzenia
sobie ze stresującymi sytuacjami, słabe umiejętności społeczne),
• środowiskowe, do których możemy zaliczyć trudne sytuacje np.: rozwód, separacja,
uzależnienie od substancji psychoaktywnych, doświadczanie przemocy, utrata
rodzica, trudna sytuacja materialna, odrzucenie przez grupę rówieśniczą.

Depresja rozwija się powoli. Wyodrębniono szereg objawów, które jeśli trwają
przez co najmniej dwa tygodnie, mogą świadczyć o rozwijającej się chorobie.
Warto zwrócić się o pomoc, gdy zauważysz łącznie kilka z poniższych symptomów:
• Chwiejność nastroju, impulsywność, drażliwość
• Krytycyzm wobec siebie, poczucie winy,
• Obniżony nastrój, apatia, uczucie zmęczenia
• Brak energii, bezczynność, poczucie beznadziei
• Ograniczenie relacji z rodziną i rówieśnikami
• Niechęć do aktywności, które wcześniej dawały radość
• Brak dbałości o wygląd
• Autoagresja, samookaleczanie, odurzanie się (alkohol, leki, narkotyki)
• Zainteresowanie tematyką samobójstw i śmierci

Objawy te mogą świadczyć o chorobie, jednak niezbędna jest profesjonalna
konsultacja, ponieważ rodzic nie zawsze jest w stanie stwierdzić czy zachowania
prezentowane przez dziecko to „bunt” nastolatka czy objaw choroby. Pamiętaj, że
istnieją skuteczne metody leczenia depresji. Należą do nich terapia psychologiczna
i przyjmowanie leków.

GDZIE UZYSKASZ POMOC
Wykaz przychodni udzielających świadczeń zdrowotnych z zakresu
opieki psychiatrycznej dostępny jest na stronie:
https://zdrowie.um.warszawa.pl/program-ochrony-zdrowia-psychicznego
w zakładce „Przewodnik”
Wykaz poradni psychologiczno-pedagogicznych:
https://edukacja.um.warszawa.pl/wykaz-poradni-ppp
• 116 111 – anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny telefon zaufania
dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
• 800 12 12 12 – bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Rzecznika
Praw Dziecka. Czynny całodobowo, 7 dni w tygodniu. Pod numer Dziecięcego
Telefonu Zaufania mogą również dzwonić osoby dorosłe, by zgłosić problemy dzieci.

BROSZURA


Drodzy Rodzice i Uczniowie!Informujemy, że miesiąc marzec w naszej szkole będzie obfitował w wiele atrakcji. W tym czasie odbędą się liczne konkursy, akademie oraz projekty edukacyjne.Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału w tych wydarzeniach!Kalendarz wydarzeń na marzec:8 marca:Dzień Kobiet:Przygotowanie życzeń – Szkolny Klub Wolontariatu (p. K. Michalak, p. A. Orłowska)Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet – świetlica12 marca:Polsko- angielskie przedstawienie- zaprezentuje klasa 1c dla uczniów klas 1-314 marca:Dzień Liczby Pi/Dzień matematyki:Działania edukacyjne w szkole18 marca:Światowy Dzień Recyklingu:Działania w świetlicyPrzesłuchanie dla uczniów chętnych do udziału w konkursie wokalnym: Piosenka o Warszawie21 marca:Dzień Zespołu Downa:Przygotowanie materiałów edukacyjnych – Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznejPrzygotowanie kwiatków dla uczniów – Szkolny Klub Wolontariatu (p. K. Michalak, p. A. Orłowska, p. E. Hiller)Przedstawienie z okazji wiosny- zaprezentuje klasa 1a dla uczniów klas 1-3Konkurs Kangur:Matematyczny konkurs dla uczniówAkademia z okazji wiosny: Wiosna i MuzykaPierwszy dzień wiosny:Działania w świetlicy26-27 marca:Kiermasz Wielkanocny:p. N. Dziedzic, p. J. Skwarek, p. K. Michalak, p. A. OrłowskaAkcje:„Rodacy Bohaterom”:Zbiórka żywności i artykułów chemicznych (p. K. Michalak, p. A. Orłowska)Działania proekologiczne dla uczniów klas 4-7 na ciekawych lekcjach przyrody, biologii oraz terenie szkoły- A. Jonio i Ż. BetlińskaWarsztaty:Profilaktyczne:„Ja i moje relacje ze środowiskiem online i offline” w ramach programu „Godzina dla Młodych Głów” (wychowawcy kl. 1-7 i nauczyciele wspomagający)„W sieci przyjaźni” w kl. 5e oraz „Złość-agresja-przemoc” w kl. 2a i 6b (p. A. Orłowska)Inne:Jak mogę budować życzliwość w mojej klasie? J. JanikowCzym jest nękanie i jak sobie z nim radzić? J. JanikowProjekty:4-22 marca: Żywe jak malowaneKonkursy:Udział w ogólnopolskim konkursie: Biedronkowanie świataInne:Rodzinny konkurs na najładniejszą Palmę Wielkanocną:Dla uczniów klas 1-3Obchody pierwszego dnia wiosny:Koncert piosenekRozstrzygnięcie wiosennych konkursów i wręczenie nagród z ramienia samorząduLekcja biblioteczna z literatury H.Ch. Andersena: J. PisarskaKonkurs Moja ulubiona postać z bajek Andersena: J. PisarskaSzczegółowe informacje na temat poszczególnych wydarzeń można uzyskać u organizatorów.


JAK DZIAŁA NASZ MÓZG W ŚWIECIE NOWYCH TECHNOLOGII

FILMY

  1. ODCINEK 1: Tania dopamina: https://www.youtube.com/watch?v=C61bxm-8gR0&t=2s
  2. ODCINEK 2: Fake news, czyli dlaczego mózg yka wszystko jak pelikan: https://www.youtube.com/watch?v=RcfLkXxOuuE&t=2s
  3. ODCINEK 3: Anatomia hejtu: https://www.youtube.com/watch?v=_ivmjVz5pnk
  4. ODCINEK 4: Atak typy DDos na mózg: https://www.youtube.com/watch?v=Lz2hEtot4Is
  5. ODCINEK 5: Promo na FOMO: https://www.youtube.com/watch?v=nHRjdVQxD30&t=10s
  6. ODCINEK 6: Naga prawda czyli o wpływie pornografii na mózg: https://www.youtube.com/watch?v=jEwqgBoA3gY
  7. ODCINEK 7: Dobre relacje jako tarcza ochronna przed uzależnieniami: https://www.youtube.com/watch?v=jaOupmA-QeE
  8. ODCINEK 8: Biegiem po zdrowi psychiczne czyli o korzyściach płynących z wysiłku fizycznego: https://www.youtube.com/watch?v=xEUihvZ14aE
  9. ODCINEK 9: Mózg po nocnej zmianie, czyli o prozdrowotnej roli snu: https://www.youtube.com/watch?v=wHN16u6LUAE
  10. ODCINEK 10: Aby życie mózgu iało smaczek: https://www.youtube.com/watch?v=4XJmKz0aR30

PODCASTY

  1. PODCAST NR 1: Anna Hady: Dom jako bezpieczna przystań: https://www.youtube.com/watch?v=oYRhMPTnvyA
  2. PODCAST NR 2: Wojciech Glac: Jak mózg uzaleznia się od nowych technologii? https://www.youtube.com/watch?v=le8Qc67eXhU&t=1s
  3. PODCAST NR 3: Maciej Dębski: Czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób właściwie o nią zadbać? https://www.youtube.com/watch?v=SzSdcwTUwFM
  4. PODCAST NR 4: Jacek Pyżalski: Jakie są cyfrowe kompetencje młodych ludzi? https://www.youtube.com/watch?v=4qx31sXha3U
  5. PODCAST NR 5: Joanna Flis: Zdrowie psychiczne młodych cyfrowych: https://www.youtube.com/watch?v=92BRRZFnNiU

Baza wiedzy: https://rodzice.fdds.pl/wiedza/


Już 10 marca premiera II edycji kursu online Akademia Rodzica Nastolatka.
Z tej okazji Poradnia Gniazdo zaprasza na Webinar dla rodziców „Jak rozpoznać, że nastolatek nadużywa internetu”.

Zapisz się na webinar i otrzymaj inne bezpłatne materiały dla rodziców nastolatków.

Data: 10.03.2024 (niedziela)

Godzina: 20:00

Miejsce: Online. Osoby zarejestrowane otrzymają link do spotkania.

Zapisz się na bezpłatny webinar!
Na czym się skupimy podczas tego wydarzenia?
Przygotowaliśmy dla Was dwie wartościowe części:

Wykład:

Co młodzi robią w sieci.
Dlaczego nastolatkom tak trudno zrezygnować z bycia online.
Jakie są objawy nadużywania internetu.
Jak rozmawiać z nastolatkiem o korzystaniu z sieci.


Panel pytań do prowadzącego:

To Wasza okazja, by zadawać pytania ekspertowi i dzielić się swoimi doświadczeniami.

Udział w webinarze jest całkowicie bezpłatny, więc zachęcamy Was do zaproszenia innych rodziców, którzy również mogą zyskać wiele wartościowych wskazówek. Wspólnie możemy tworzyć bardziej wspierające środowisko dla naszych dzieci.

Nie czekajcie! Zapiszcie się już teraz i dołączcie do naszego wyjątkowego spotkania. Podczas webinaru dowiecie się, jak dbać o relację z Waszymi nastolatkami.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało piszcie do nas na kontakt@poradniagniazdo.pl

Do zobaczenia na webinarze!

#WspierajmyNaszeDzieci #WebinarDlaRodziców
W Poradni Gniazdo oferujemy profesjonalną pomoc psychologiczną nastolatkom i ich rodzicom. Stacjonarnie w Warszawie lub online z dowolnego miejsca w Polsce i na Świecie.

Psychoterapia młodzieży online.
Psychoterapia młodzieży Warszawa.
Konsultacje dla rodziców nastolatków.
Coaching młodzieżowy.
Kurs Akademia Rodzica Nastolatka – NOWOSĆ!
Szkolenia dla Specjalistów.

Dnia 23 lutego 2024 r.  obchodziliśmy  Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.


Różnorodne inicjatywy i kampanie społeczne podejmowane w tym dniu miały na celu promowanie dobrostanu psychicznego, podnoszenie świadomości społecznej na temat depresji, zwłaszcza w zakresie rozpoznawania jej symptomów i sposobów leczenia.

Na stronie https://forumprzeciwdepresji.pl/3369/dzis-obchodzimy-ogolnopolski-dzien-walki-z-depresja znajdą Państwo ważne informacje na temat depresji:

„Depresja to znacznie więcej niż zły nastrój czy chwilowy smutek.

To choroba psychiczna o złożonym charakterze, wpływająca na sferę emocjonalną, fizyczną i społeczną jednostki.

Na depresję zachorować może każdy, niezależnie od wieku, płci i sytuacji materialnej.

Osoby z depresją doświadczają uczuć apatii, bezradności, utraty zainteresowań oraz zmniejszonej energii.

To także choroba, która może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, a nawet samobójstwa.”

 

Na portalu – Forum przeciw depresji – znajdą Państwo także ciekawe artykuły podejmujące tematy z obszaru zdrowia psychicznego. Warto też zapoznać się z poradnikiem skierowanym do rodziców i opiekunów nastoletnich dzieci pt. „Nastoletnia depresja”.

Nastoletnia-depresja-poradnik-dla-rodzicow PDF