Biblioteka
Zestawienie bibliograficzne nt. literatury psychologiczno-pedagogicznej z zasobów biblioteki
Metodyka.
Arends R.J. : Uczymy się nauczać. Warszawa 1982
- Bogdanowicz M. : Metoda dobrego startu. Warszawa 1985
- Brophy J.: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2012
- Dmochowska M. : Zanim dziecko zacznie pisać. Warszawa 1979
- Jakobson N.G., Prokina N.F. : Organizacja pracy uczniów klas niższych. Badania eksperymentalne. Warszawa 1971
- Monitorowanie osiągnięć szkolnych jako metoda doskonalenia edukacji. Zarys metody oraz przykłady zastosowań w edukacji początkowej. Warszawa 1997
- Okoń W. : Nauczanie problemowe we współczesnej szkole. Warszawa 1975
- Praca z młodzieżą uzdolnioną. Warszawa 1974
- Putkiewicz Z. : Uczenie się i nauczanie. Warszawa 1969
- Radziewicz J.: Funkcja wychowawcy klasy. Założenia i rzeczywistość. Warszawa 1981
- Rudniański J. : Jak się uczyć. Warszawa 1964
- Spitzer M: Jak uczy się mózg. Warszawa2012
- Sztuka nauczania. Szkoła. Warszawa 2012
- Tripp D.: Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu. Warszawa 1996
Profilaktyka.
- Bednarkowa W.: O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych. Warszawa 2010
- Bono E.: Sześć butów czyli sześć sposobów działania. Warszawa 1991
- Bono E.: Sześć kapeluszy czyli sześć sposobów myślenia.Warszawa 1996
- Chomczyńska-Miliszkiewicz M., Pankowska D. : Polubić szkołę. Warszawa 1995
- Chmieleńska I. : Gdy rodzina potrzebuje pomocy. Warszawa 1990
- Demel M. : O wychowaniu zdrowotnym.. Warszawa 1968
- Warszawa 1982
- Friesen A.: Od agresji do czułości czyli prawie wszystko o sztuce wychowania. Poradnik dla rodziców i pedagogów. Kielce 2006
- Hamid H. : Drugie skrzydło. Czujesz, jak ci bije serce?. Warszawa 2011
- Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli. Formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców. Gdańsk 2014
- Jackson L.: Świry, dziwadła i Zespół Aspergera. Warszawa 2010
- Jak sobie radzić z nauczycielami którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci. Warszawa 2008
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni, albo po prostu stuknięci. Warszawa 2010
- Janowski A. : Poznawanie uczniów. Warszawa 1975
- Janowski A. : Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Warszawa 2002
- Jaroń I., Wojtaszewska M. : Instytucje pomagające dziecku i jego rodzinie. Warszawa 1994
- Łopatkowa M. : Jak pracować z dzieckiem i rodziną zagrożoną. Warszawa 1976
- Łopatkowa M. : Samotność dziecka. Warszawa 1983
- Marczak A.: Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub w szkole. Warszawa 2006
- Misiewicz H. : Rola rodziny w kształtowaniu postaw. Warszawa 1986
- Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa 2014
- Nolting H.P.: Jak zachować porządek w klasie. Gdańsk 2004
- Opolska T., Potempska E.: Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań. Warszawa 1999
- Pearson A.T.: Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli. Warszawa 1994
- Pentecost D.: Wychować dziecko z ADD i ADHD. Warszawa 2005
- Pospiszyl K., Żabczyńska E.: Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa 1985
- Profilaktyka i resocjalizacja w pracy szkoły. Warszawa 1973
- Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa 1975
- Rogers B.: Dyscyplina w szkole. Rzecz o zachowaniu. Warszawa 2011
- Rogers B.: Trudna klasa. Warszawa 2011
- Spionek H.: Zaburzenia rozwojowe uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa 1975
- Rudniański J.: SOS dla ucznia czyli książka dla rodziców i wychowawców. Warszawa 1977
- Rudniański J. : Przed decyzją. Warszawa 1965.
- Williams D.: Nikt nigdzie. Warszawa 2005
- Winter M.: Zespół Aspergera. Co nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa 2011
- Wolańczyk T, Kołakowski A., Skotnicka M.: Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Prawie wszystko co chcielibyście wiedzieć. Książka dla rodziców, nauczycieli, lekarzy. Lublin 1999
- Yack E., Aquilla P., Sutton S.: Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną. Gdańsk 2014
Agresja uczniów.
- Bandura A., Walters R.H. : Agresja w okresie dorastania. Warszawa 1968
- Depino C.: Śmierdzący ser. Gdańsk 2012
- Dyscyplina w szkole. Rzecz o zachowaniu. Warszawa 2011
- Faber A., Mazlish E. : Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie by samemu żyć z godnością. Poznań 1993
- Faber A., Mazlish E. : Jak mówić, żeby dzieci na słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań 1993
- Friesen A.: Od agresji do czułości. Poradnik dla rodziców i pedagogów. Kielce 2006
- Han-Ilgiewicz N. : Dziecko w konflikcie z rodziną. Warszawa 1971
- Konopnicki J. : Zaburzenia w zachowaniu się dzieci a środowisko. Warszawa 1968
- Krawczyk M. : Wychowawca a wychowanek. Warszawa 1962
- Olewus D.: Mobbing fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?. Warszawa1998
- Rogers B. : Trudna klasa. Warszawa 2011
- Szostak S., Tabaka A. : Porozmawiajmy o agresji. Kraków 2004
- Stein A. : Kiedy dzieci są agresywne. Kielce 2006
- Turlej S. : Młodzież społecznie niedostosowana. Warszawa 1982
- Tripp D. : Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu. Warszawa 1996
- Tyszkowa M. : Zachowanie się dzieci szkolnych w sytuacjach trudnych. Warszawa 1986
- Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka M. : Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Prawie wszystko co chcielibyście wiedzieć. Lublin 1999
Ocenianie.
Niemierko B. : Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa 2002
- Praca zbiorowa pod Lewina A. : Nowa ocena zachowania uczniów. Warszawa 1974
- Pieter J. : Egzamin obiektywny. Warszawa 1969
- Wiczkowski K. : Zza i sprzed katedry czyli jak oceniać sprawiedliwie . Ostrołęka 1997
sporządziła Agnieszka Łochowska-Kuś