Zajęcia

Harmonogram zajęć w świetlicy szkolnej

Kodowanie na papierze – poniedziałek 13:15-14:00 (dla klas pierwszych)

Zajęcia polegające na rysowaniu, zakreślaniu, odgadywaniu haseł i tworzeniu własnych szyfrów, kodowaniu obrazów i zadań. Uczniowie podczas tych zajęć rozwijają procesy poznawcze: pamięć, uwagę, spostrzeganie, myślenie. Ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia i wyciągania wniosków. Dodatkowo dają okazję do utrwalania innych umiejętności takich jak: rozpoznawania figur geometrycznych, utrwalania obrazu cyfr, doskonalenia dodawania i odejmowania w zakresie indywidualnych możliwości dziecka, rozpoznawania liter i składania ich w słowa.

 

Projekt Edukacyjny „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” – poniedziałek 13.30 – 14.30, środa 14:00 – 14:45 

Projekt realizowany w klasach pierwszych, wspierający rozwój czytelnictwa. Tegoroczna edycja skupia się na emocjach. Dzieci podczas zajęć będą m.in. pogłębiać wiedzę na temat sposobów rdzenia sobie z emocjami, rozwijać empatię i samoakceptację oraz doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem i aktywnego słuchania. 


Origami – wtorek 13:30 – 14:15

Zajęcia na których poznajemy zasady składania, różne modele, formy i wzory, pobudzamy kreatywność bawiąc się możliwościami kartki papieru w formacie przestrzennym.

 

Kącik gier planszowych  wtorek 13:00 – 14:00, piątek 8:30 – 9:30
Zajęcia rozwijające logiczne myślenie, koncentrację, myślenie przyczynowo – skutkowe, a także zasób słownictwa oraz prawidłową pisownię (Scrabble).

 

 

Zajęcia taneczno – umuzykalniające – czwartek 14:30 – 16:00.

Swobodne zabawy przy muzyce wybieranej przez dzieci, wspólne śpiewanie ulubionych piosenek, tworzenie prostych układów tanecznych.

 

 Zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej  – wtorek 08:50 – 9:30, środa 15:30 – 16:15

Celem zajęć jest wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki, tj. wyrabianie nawyków prostej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego. Podczas zajęć prowadzone będą ćwiczenia:

  • Ogólnorozwojowe, mające na celu harmonijny rozwój fizyczny oraz wzmocnienie wydolności i sprawności fizyczno – ruchowej;
  • Ćwiczenia oddechowe;
  • Ćwiczenia stóp przeciwko płaskostopiu;
  • Ćwiczenia wyrabiające zręczność – z zastosowaniem różnych form rzutu,
  • Zabawy orientacyjno – porządkowe.

Podczas zajęć korzystamy z pomocy takich, jak; szarfy, obręcze, ringo, piłki, skakanki, woreczki.

 

Kółko dyskusyjne – wtorek 13:20 – 14;20, czwartek 13:40 – 14:40

Zajęcia aktywizujące dzieci, rozwijające umiejętności rozmowy, dyskusji, wzbogacające zasób słownictwa oraz uczące akceptacji dla odmiennych poglądów. Dzieci losują temat dyskusji i metodą burzy mózgów rozmawiają na wylosowany temat. Mogą też same zaproponować temat kolejnej dyskusji, przygotować się do niej , przynieść rekwizyty lub samodzielnie poprowadzić forum. Tematy dyskusji: filmy, książki – ulubieni bohaterowie, tematy wynikające z Rocznego Planu Pracy Świetlicy (np. Święto Niepodległości, Dzień Życzliwości, Dzień Babci i Dziadka itp.).

 

Zajęcia czytelnicze – poniedziałek 8:00 – 8:45, czwartek 8:00 – 8:45

Celem zajęć jest propagowanie czytelnictwa, wzbogacanie słownictwa oraz rozwijanie wyobraźni.

Zajęcia artystyczne (plastyczno – techniczne) – środa 8:50 – 9:30, czwartek 13:30 – 14:30, piątek 14:00 – 15:00

Zajęcia rozwijające kreatywność i wyobraźnię, zdolności manualne, wspierające rozwój motoryki małej.

 

Zabawy ruchowo – relaksacyjne, gry edukacyjne  z wykorzystaniem dywanu multimedialnego – czwartek 15:30 – 16:30, piątek 15:00 – 16:00

Zabawy edukacyjne z zakresu ekologii, języka angielskiego, a także zabawy ruchowe, z elementami muzyki oraz relaksacyjne.

 

Zajęcia manualne z wykorzystaniem gliny i masy solnej  – poniedziałek 13.30 – 14.30, środa 13:30 – 14:30

 Celem zajęć jest ćwiczenie motoryki małej – elementy terapii ręki oraz integracja grupy.

 

Przy sprzyjających warunkach pogodowych dzieci przebywające w świetlicy korzystają codziennie pod opieką wychowawców z zajęć rekreacyjnych na świeżym powietrzu.
W związku z tym zajęcia zaplanowane w tym czasie mogą być odwołane na rzecz wyjścia lub dłuższego pobytu na placu zabaw.