Zajęcia
Harmonogram zajęć w świetlicy szkolnej

Kodowanie na papierze – poniedziałek 13:15-14:00 (dla klas pierwszych)
Zajęcia polegające na rysowaniu, zakreślaniu, odgadywaniu haseł i tworzeniu własnych szyfrów, kodowaniu obrazów i zadań. Uczniowie podczas tych zajęć rozwijają procesy poznawcze: pamięć, uwagę, spostrzeganie, myślenie. Ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia i wyciągania wniosków. Dodatkowo dają okazję do utrwalania innych umiejętności takich jak: rozpoznawania figur geometrycznych, utrwalania obrazu cyfr, doskonalenia dodawania i odejmowania w zakresie indywidualnych możliwości dziecka, rozpoznawania liter i składania ich w słowa.
Projekt Edukacyjny „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” – poniedziałek 13.30 – 14.30, środa 14:00 – 14:45
Projekt realizowany w klasach pierwszych, wspierający rozwój czytelnictwa. Tegoroczna edycja skupia się na emocjach. Dzieci podczas zajęć będą m.in. pogłębiać wiedzę na temat sposobów rdzenia sobie z emocjami, rozwijać empatię i samoakceptację oraz doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem i aktywnego słuchania.
Origami – wtorek 13:30 – 14:15
Zajęcia na których poznajemy zasady składania, różne modele, formy i wzory, pobudzamy kreatywność bawiąc się możliwościami kartki papieru w formacie przestrzennym.


Kącik gier planszowych – wtorek 13:00 – 14:00, piątek 8:30 – 9:30
Zajęcia rozwijające logiczne myślenie, koncentrację, myślenie przyczynowo – skutkowe, a także zasób słownictwa oraz prawidłową pisownię (Scrabble).
Zajęcia taneczno – umuzykalniające – czwartek 14:30 – 16:00.
Swobodne zabawy przy muzyce wybieranej przez dzieci, wspólne śpiewanie ulubionych piosenek, tworzenie prostych układów tanecznych.
Zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej – wtorek 08:50 – 9:30, środa 15:30 – 16:15
Celem zajęć jest wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki, tj. wyrabianie nawyków prostej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego. Podczas zajęć prowadzone będą ćwiczenia:
- Ogólnorozwojowe, mające na celu harmonijny rozwój fizyczny oraz wzmocnienie wydolności i sprawności fizyczno – ruchowej;
- Ćwiczenia oddechowe;
- Ćwiczenia stóp przeciwko płaskostopiu;
- Ćwiczenia wyrabiające zręczność – z zastosowaniem różnych form rzutu,
- Zabawy orientacyjno – porządkowe.
Podczas zajęć korzystamy z pomocy takich, jak; szarfy, obręcze, ringo, piłki, skakanki, woreczki.
Kółko dyskusyjne – wtorek 13:20 – 14;20, czwartek 13:40 – 14:40
Zajęcia aktywizujące dzieci, rozwijające umiejętności rozmowy, dyskusji, wzbogacające zasób słownictwa oraz uczące akceptacji dla odmiennych poglądów. Dzieci losują temat dyskusji i metodą burzy mózgów rozmawiają na wylosowany temat. Mogą też same zaproponować temat kolejnej dyskusji, przygotować się do niej , przynieść rekwizyty lub samodzielnie poprowadzić forum. Tematy dyskusji: filmy, książki – ulubieni bohaterowie, tematy wynikające z Rocznego Planu Pracy Świetlicy (np. Święto Niepodległości, Dzień Życzliwości, Dzień Babci i Dziadka itp.).
Zajęcia czytelnicze – poniedziałek 8:00 – 8:45, czwartek 8:00 – 8:45
Celem zajęć jest propagowanie czytelnictwa, wzbogacanie słownictwa oraz rozwijanie wyobraźni.


Zajęcia artystyczne (plastyczno – techniczne) – środa 8:50 – 9:30, czwartek 13:30 – 14:30, piątek 14:00 – 15:00
Zajęcia rozwijające kreatywność i wyobraźnię, zdolności manualne, wspierające rozwój motoryki małej.
Zabawy ruchowo – relaksacyjne, gry edukacyjne z wykorzystaniem dywanu multimedialnego – czwartek 15:30 – 16:30, piątek 15:00 – 16:00
Zabawy edukacyjne z zakresu ekologii, języka angielskiego, a także zabawy ruchowe, z elementami muzyki oraz relaksacyjne.

Zajęcia manualne z wykorzystaniem gliny i masy solnej – poniedziałek 13.30 – 14.30, środa 13:30 – 14:30
Celem zajęć jest ćwiczenie motoryki małej – elementy terapii ręki oraz integracja grupy.

Przy sprzyjających warunkach pogodowych dzieci przebywające w świetlicy korzystają codziennie pod opieką wychowawców z zajęć rekreacyjnych na świeżym powietrzu.
W związku z tym zajęcia zaplanowane w tym czasie mogą być odwołane na rzecz wyjścia lub dłuższego pobytu na placu zabaw.