ŻYWE JAK MALOWANE – PROJEKT EDUKACYJNY
ŻYWE JAK MALOWANE – PROJEKT EDUKACYJNY
Termin realizacji – do 22.03.2024
ZADANIA (dla wszystkich)
MALOWANE – W PRACOWNI ARTYSTY
(zadanie do realizacji w szkole – lekcje plastyki/techniki/zzw)
- przygotowanie prac plastycznych – własna interpretacja wybranego dzieła sztuki o tematyce wiosennej (lekcje plastyki, techniki, zajęcia z wychowawcą)
- prezentacja najlepszych prac z poszczególnych klas w zestawieniu z poznanymi reprodukcjami dzieł podczas wystawy konkursowej
- PLEBISCYT – głosowanie na najlepsze prace podczas happeningu w dniu 22.03.2024 r.
OPIS OBRAZU – zadanie realizowane na zajęciach języka polskiego
- Uczniowie wybierają jeden obraz o tematyce wiosny i uczą się pisania opisu (za zadnie uczniowie otrzymują ocenę z języka polskiego)
HAPPENING – ŻYWE… JAK MALOWANE – przebranie za postać z wybranego obrazu – 22.03.2024
- Zadaniem punktowanym dla uczniów będzie charakteryzacja (przebranie) za postać
z wybranego obrazu polskiego malarza (przykłady inspiracji w prezentacji).
Uczniowie mogą przygotować nie tylko przebranie, ale też rekwizyty, które są widoczne na obrazie – przygotowanie strojów i rekwizytów zaczerpniętych
z wybranego obrazu polskiego malarza.
- Konkursowa prezentacja postaci podczas pierwszego dnia wiosny (uczniowie spędzają dzień w przebraniach – uczniowie powinni umieć wskazać (najlepiej przynieść wydruk) dzieło i autora, który stał się inspiracją do przygotowania stroju;
- Konkurs na najlepsze przebranie zostanie wybrane podczas pokazu przez specjalnie powołane jury.
FOTOGRAFIA – ŻYWE… JAK MALOWANE – 22.03.2024
Wykonanie wspólnej klasowej fotografii w przebraniach.
WYZWANIE DLA CHĘTNYCH UCZNIÓW
ŻYWE …JAK MALOWANE – fotografia odtwarzająca wybrany obraz
Zadaniem będzie przygotowanie fotografii – odtworzenie wybranego dzieła malarskiego polskiego artysty (ukazującej postać/postaci) w fotografii wykonanej przez ucznia/zespół uczniów i zaprezentowanie go na przygotowanej wystawie (zadanie projektowe do wykonania przez uczniów poza szkołą) – przygotowane fotografie należy wydrukować na formacie A4 (najlepiej na papierze fotograficznymi) oraz dodatkowo przesłać do nauczyciela plastyki lub wychowawców (kl. I – III) w formie pliku do 15 marca 2024 roku.
Najlepszą pracę wybierze specjalnie powołane Jury
Kryteria sukcesu:
- Poprawne wywiązanie się zadań obowiązkowych i konkursowych,
- Kreatywność uczniów
- Zaangażowanie wszystkich uczniów klasy w zadania
Etapy projektu:
I . Prezentacja wybranych dzieł malarskich i wybór obrazów do wybranego dzieła malarskiego do interpretacji plastycznej i do opisu obrazu.
- Tworzenie własnych dzieł w oparciu o poznane obrazy – podczas lekcji plastyki/techniki/zzw
III. Nauka i przygotowanie wybranego opisu obrazu – język polski (analiza wybranego dzieła sztuki pod kątem epoki, w której powstały, treści, zastosowanych technik plastycznych i kompozycji)
- Przygotowanie wystawy prac plastycznych uczniów
- Przygotowanie konkursowej wystawy fotografii
- Przygotowanie stroju / charakteryzacji postaci z wybranego obrazu i pokaz podczas happeningu (22.03.2024)
- KONKURS – Wybór najlepszego stroju
VII. KONKURS – Wybór najlepszej pracy plastycznej
VII. KONKURS – ogłoszenie wyników na najlepszą fotografię.
VIII. Wykonanie wspólnych klasowych fotografii na stronę internetową szkoły.